Hatékony-e a korcsoportos motiváció?
Absztrakt
E cikk arról szól, hogy a vezetőnek motivációs tevékenysége szervezésekor éppen annyira kell egyénre szabottan ügyelni a feladatok kiosztásra, mint amennyire a munkatárs érzékelte az évek során előfordult változásokat, fejlesztéseket, és integrálta azokat saját tevékenyégébe. A fiatalabb kollégák ilyen irányú felkészültsége valószínűbb, de nem biztosabb. Talán az érdeklődésük lehet kissé más, ez azonban nem biztos, hogy a tanítás módszertani eleivel is kompatibilis. Azt akarom mondani tehát, hogy az elhivatottság, és motiváció már akkor is kialakulhat, amikor még nem számottevő a munkatárs aktív tanításban eltöltött éveinek száma, de aktív és motivált lehet egy naprakész, és érdeklődő, hosszabb ideje a pályán dolgozó pedagógus is.
***
This article asserts that a leader, when organizing motivation activities, must pay personally tailored attention during the delegation of tasks, in accordance with the measure to which his colleague has perceived the changes and developments having taken place during the years and to which he/she has integrated it into his/her own practice. Preparedness of the younger colleagues is more probable but not more confident. Their interests may differ, however this may not be compatible with the methodological principles of teaching. What I say is that vocation and motivation may evolve when the years spent on active teaching is still low; however, a well-informed and open teacher having spent many years in this field can also be active and motivated.