Távoktatás másként

Szerzők

  • Benedek András
https://doi.org/10.3311/ope.387

Absztrakt

Magyarországon a legnagyobb távoktatási hallgatói létszám a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem pedagógus szakirányú továbbképzéséhez kapcsolódik. Jelen írás érzékelteti, hogy a távoktatás iránt elkötelezetteket, a képzés fejlesztőit és szervezőit, milyen váratlanul értek azok a hírek, melyek március elején világszerte jelezték, hogy az oktatási rendszereknek a távolléti oktatásra történő gyors átállás kihívásával kell szembenézniük. Az elmúlt negyed században mintegy 27 ezer hallgató végzett programjainkon, melyeket korszerű oktatási keretrendszerben, kiváló szakmai konzulensekkel, innovatív oktatási formákban és módszerekkel valósítunk meg. Március 10-én az elsők között döntöttünk arról, hogy az online oktatásra történő átállás forgatókönyvét kidolgozzuk, májusban ennek eredményeként az elektronikus keretrendszer alkalmazásával sikeresen szigorlatoztak 44 tankörben 596-an. Június első két hetében pedig eredményesen záróvizsgáztak 375-en, teljesítve mindazon képzési követelményeknek, melyek az adott végzettségek - közoktatási vezető, mentortanár, mérés-értékelés szakértő, mestervezető - szakképesítés megszerzéséhez előírtak.

 

In Hungary, it is the further training in pedagogical specialization at the Budapest University of Technology and Economics that has the highest number of students in distance education. This paper presents how unexpectedly those devoted to distance education, the developers and organizers of the training, were affected by the news that, at the beginning of March, indicated that the education systems had to face the challenges of rapid shift to remote learning all over the world. During the latest 25 years, about 27 thousand students have completed our educational programs that have been implemented in an up-to-date educational framework system, with excellent vocational consultants and using innovative educational forms and methods. On March 10th, we were one of the first to decide about elaborating the schedule of shifting over to online education, and as a result, in May, 596 persons in 44 learning groups successfully took their comprehensive examinations by applying the electronic framework system. During the first two weeks of June, 375 persons took their final exams, meeting all the training requirements that were prescribed to get the relevant qualifications (leader in public education, mentor teacher, expert of measuring and evaluation and master leader).

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Benedek, A. (2020) „Távoktatás másként”, Opus et Educatio, 7(3). https://doi.org/10.3311/ope.387

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok