Inkrementális oktatás szerepe és lehetőségei a szakképzésben – Iteratív oktatás, avagy nincs új a nap alatt, de egy kicsit mégis
Absztrakt
A 21. századi legfontosabb képességek az eddigi tapasztalatok és alátámasztó kutatások szerint a tanulás tanulásának képessége, a kritikus gondolkodás, a kreativitás, az együttműködés, a reflektív és problémamegoldó gondolkodás, valamint a kommunikáció.
Mi mozgatja, mi motiválja a diákokat, akik informatika vagy elektronika-elektrotechnika területen tanulnak napjainkban a szakképzési rendszerben? Feltáró kutatásokra alapozva megvizsgálom, mely innovatív vállalati módszerek azok, amelyek potenciálisan alkalmazhatóak lehetnének a szakképzés hatékonyságának, szerethetőségének növelésére.
Ezek után az agilis módszertanok megközelítése alapján megvizsgálom, hogyan lehet a szakképzésben is inkrementálissá tenni az oktatást, illetve hogy miben is különbözik mindez a spirális tanítástól, vagy az egyszerű tantárgyi integrációtól.