SNI és BTMN tanulók a duális képzőhelyen – tereptapasztalatok

Szerzők

  • Győrfi Gábor
  • Jankovics Julianna
https://doi.org/10.3311/ope.565

Absztrakt

Az SNI és BTMN tanulók a duális képzőhelyen című tanulmány a budapesti Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. és a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum közötti együttműködés tapasztalatait mutatja be. Elsőként a szakképzési rendszer változásairól, a duális képzőhely bevezetéséről, majd a különleges bánásmódot igénylő tanulók képzéséről lehet olvasni. A tanulmány fókuszában – ahogy az a címben is olvasható – a sajátos nevelési igényű, illetve a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók helyzete áll. A tanulmány továbbá a mindannyiunkat érintő koronavírus-járvány időszakának tapasztalatait, valamint a szakképző intézmények és a duális partnerek közötti együttműködés további lehetőségeit is tartalmazza.

Szerző életrajzok

Győrfi Gábor

Műszaki szakoktató, Munkavédelmi szakember. A Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft. tanműhely koordinátora, oktatója. BME GTK Műszaki Pedagógiai Tanszékén végzett Műszaki szakoktató, BME KJK Műszaki Továbbképző Központjában végzett Munkavédelmi szakember.

Jankovics Julianna

Jankovics Julianna magyar, valamint nyelv- és beszédfejlesztő tanár, a BGéSZC Öveges József Technikum és Szakképző Iskola fejlesztőpedagógusa. Az ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskolájában végzett, nyelvész, az ELTE BTK megbízott oktatója.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Győrfi, G., Jankovics, J. (2023) „SNI és BTMN tanulók a duális képzőhelyen – tereptapasztalatok”, Opus et Educatio, 10(2). https://doi.org/10.3311/ope.565

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok