Az epochális oktatási rendszer alkalmazási lehetősége egy szakképzési ágazatban

Szerzők

  • Feketéné Szakos Éva
  • Breuerné Fülepi Orsolya
https://doi.org/10.3311/ope.559

Absztrakt

A tanulmány az epochális rendszernek egy, a szakmai oktatásban történt gyakorlati megvalósítását elemzi egy esettanulmány keretében a turizmus-vendéglátás területén. A kutatás többek között annak feltárását tűzte ki célul, hogy miért motiváló és miért bizonyulhat hosszabb távon is hatékonynak az epochális oktatási struktúrában való tanulás a szakképzésben. A vizsgálat a kezdeményezésben részt vett tanulók és oktatók interjúk során gyűjtött vélekedései alapján keres válaszokat az előbbi kérdésekre, valamint következtetéseket von le a tanulási nehézségekkel küzdő diákok oktatásában történő alkalmazhatóságára. Az epochális oktatásszervezés sikeresen járulhatna hozzá a lemorzsolódás megelőzéséhez is.

Szerző életrajzok

Feketéné Szakos Éva

Habil. egyetemi docens, a BME Műszaki Pedagógia Tanszék oktatója

Breuerné Fülepi Orsolya

Angol nyelvet tanít az Újlaki Magyar-Olasz Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában, korábban turizmus ágazati középszintű szakmai érettségire készített fel diákokat. A Budapesti Gazdasági Egyetemen idegenforgalom-szálloda szakon szerzett főiskolai szintű, majd a Pécsi Tudományegyetemen pénzügyi eszközök és intézmények szakirányon egyetemi szintű diplomát. Anglisztika szakon a Kodolányi János Főiskolán végzett. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakmai tanárképzésén mesterszintű diplomát szerzett. Lovas sportágban középszintű edzői képesítéssel rendelkezik. Férjével 4 gyermeket nevelnek.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Feketéné Szakos, É., Breuerné Fülepi, O. (2023) „Az epochális oktatási rendszer alkalmazási lehetősége egy szakképzési ágazatban”, Opus et Educatio, 10(2). https://doi.org/10.3311/ope.559

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok