Az SNI és BTMN tanulók ellátása az új szakképzési szabályozásban

Szerzők

  • Palotás József
https://doi.org/10.3311/ope.560

Absztrakt

Cikkemben az SNI és a BTMN tanulók ellátásának, kedvezményeinek szabályait mutatom be a köznevelésről leválasztott, 2019 utáni szakképzési szabályozás feldolgozásával. Munkám során a dokumentumelemzés és az összehasonlító pedagógia módszereit alkalmazom. A köznevelés és a szakképzés jogszabályi környezetének szétválasztása az érintett iskolatípusok, valamint azok történeti kontextusainak vizsgálatát is indokolta. A szakképzés szabályozása és intézményei meghatározóan az integrált SNI és BTMN ellátás színterei. Áttekintem a szakképző iskolai, a technikumi, a műhelyiskolai SNI és BTMN szakmai oktatás jellemzőit, kitérve a tanulmányok alatti és a tanulmányok utáni vizsgákra is. A szegregált oktatás a köznevelési intézményként definiált, de szakképzési feladatokat is ellátó szakiskolában jellemző, ezért a szakiskolára, mint a köznevelés és szakképzés határterületén működő iskolatípusra is indokolt a kitekintés.

Információk a szerzőről

Palotás József

2018 óta a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán szakképzési és továbbképzési igazgató, 2016 óta címzetes egyetemi docens.  A Pedagógusok Szakszervezete szakértőjeként és a Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete elnökeként civil szakmai tevékenységet is ellát. Kutatási területe a szakképzés szabályozásának, intézményrendszerének rendszerszintű, összehasonlító vizsgálata.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Palotás, J. (2023) „Az SNI és BTMN tanulók ellátása az új szakképzési szabályozásban”, Opus et Educatio, 10(2). https://doi.org/10.3311/ope.560

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok