Az online gyakorló tesztek bevezetésének első tapasztalatai a Dr. Ámbédkar Iskolában

Szerzők

  • Szilágyi Brigitta
    Affiliation
    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Természettudományi Kar, Geometria Tanszék
  • Megyeri Krisztina
    Affiliation
    Budapesti Corvinus Egyetem, Természettudományi Kar, Adatelemzés és Informatika Intézet, Matematika Tanszék
https://doi.org/10.3311/ope.537

Absztrakt

A tanulás hatékonyságának fontos eleme - a tanulással eltöltött megfelelő mennyiségű idő mellett - a jól megválasztott forma. A tesztelés a szakemberek által is a leghatékonyabbnak tartott tanulási módszerek egyike, amelynél az előhívás szerves részévé válik a tanulásnak. Ez a módszer egy online oktatási platform használatával úgy valósítható meg, hogy alkalmazásakor a tanár terhelése nem növekszik, sőt amennyiben rendelkezésére áll a feladatbank, amiből a tesztelés folyik, komoly könnyítést jelent számára. A halmozottan hátrányos helyzetű diákok oktatásával, nevelésével foglalkozó Dr. Ámbédkar Iskolában a 2021/2022-es tanévben kísérleti jelleggel a hagyományos tanulást, tanítást rendszeres online teszteléssel egészítettük ki. Ennek a munkának a tapasztalatait, tanulságait szeretnénk megosztani.

Információk a szerzőről

Szilágyi Brigitta, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Természettudományi Kar, Geometria Tanszék

 

a BME Geometriai Tanszék docense. Az ElmeMater Tehetségpont koordinátora, a BME Tehetségsegítő Tanácsának titkára. 2009 óta foglalkozik tehetséggondozással a BME-en. Az általa tartott kurzusokon szemeszterenként több mint száz hallgató tanul matematikát. Reguláris képzésben kialakított új módszerük sokkal eredményesebb tanítást tesz lehetővé.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Szilágyi, B., Megyeri, K. (2023) „Az online gyakorló tesztek bevezetésének első tapasztalatai a Dr. Ámbédkar Iskolában”, Opus et Educatio, 10(1). https://doi.org/10.3311/ope.537

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok