A hit a meggyőződés és flow a tanulási folyamatokban

Szerzők

  • Fejes Erika
https://doi.org/10.3311/ope.634

Absztrakt

A pedagógiai módszertanok, szakképzések, képzési rendszerek paradigmaváltásának folyamán fontosnak tartom az egyedi, az eddig alkalmazott módszerektől eltérő lehetőségek vizsgálatát, hiszen sosem tudhatjuk, honnan érkezik egy olyan alkalmazási mód, amely képes növelni a tanítás - tanulás hatékonyságát. Ennek okán választottam egy rendhagyó, mégis átfogó szegmensét a pedagógia – vallástörténet – pszichológia hármasnak. Vizsgálatom során kitérek a hit, valamint a vallás keletkezésének és változásainak fontosabb sarokköveire, ami az Életreform- mozgalom és a társadalmi változások hatására a filozófia, antropozófia, majd a pszichológia tudományterületén, végül a Flow-elmélet létrejöttében csúcsosodik ki. Mind a „Flow”, mind az antropozófia betekintést nyújtanak az emberi tapasztalatokba és a tanulási folyamatokba.

Az általam említett témák a pedagógiai kutatás szempontjából is relevánsak. Az elemzett és összehasonlított művek segíthetnek megérteni, hogy – az elméletem szerint – milyen módon kapcsolódnak egymáshoz és milyen hatást gyakorolhatnak az oktatási rendszerekre, emberekre. Az ilyen kutatások fontos szerepet töltenek be az iskolarendszerek és a tanulási folyamatok fejlesztésében. Kutatásom során kapcsolatot találtam Steiner nevelési elvei és a Flow- élmény között. A tudatosan létrehozott környezet, ahol a gyermek az áramlatélmény zónájában lehet, fontos szerepet játszhat a fejlődésben, a tanulásban és a tanulás minőségében mind a tanító, mind pedig a tanuló szempontjából.

Információk a szerzőről

Fejes Erika

Fejes Erika vagyok, 2024-ben végeztem a Budapesti Műszaki Egyetemen, szakoktató szakon. Vasúti balesetvizsgálóként és vasútszakmai oktatóként dolgozom egy Budapesti Közlekedési Vállalatnál 16 éve. A szívemnek legkedvesebb tudományterület azonban mégsem a közlekedés irányába mutat, hanem a filozófia és kapcsoló tudományterületei felé. Ebből következően választottam a cikkben szereplő kutatási témámat is. Örök nyughatatlanként folyamatosan képzem magam, igyekszem tudomásomat vertikálisan és horizontálisan is fejleszteni.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Fejes, E. (2024) „A hit a meggyőződés és flow a tanulási folyamatokban”, Opus et Educatio, 11(3). https://doi.org/10.3311/ope.634

Folyóirat szám

Rovat

Eszmélés