A tanulási zavarral küzdő gyermekek eredményessége a tehetséggondozás és az iskolán kívüli sporttevékenység alapján

Szerzők

  • Hegedűs Roland
https://doi.org/10.3311/ope.605

Absztrakt

A tanulmányban áttekintésre kerülnek a főbb tehetséggondozási modellek és azok fejlődése, valamint a tanulási zavarok meghatározása és azok jellemzése. A tanulmány célja annak kiemelése, hogy a tanulási zavar nem zárja ki azt, hogy valaki tehetséges legyen. A tehetséggondozás azért is fontos minden társadalmi csoport számára, mert ha az egyén ki tudja bontakoztatni a tehetségét, akkor az pozitív hatással lehet a jövőjére. A tanulmány a 2019. évi Országos kompetenciamérés 6. osztályos adatbázisában elemezi a tehetséggondozáson, az iskolán kívüli sportfoglalkozáson való részvétel hatását a tanulási zavarral küzdő tanulók szövegértés és matematika teljesítményekre. Az eredmények szerint a tanulási zavar típusától függően, de többségében azok a gyermekek, akik részt vesznek ezeken a tevékenységeken, jobb teljesítményeket érnek el. Az eredményekből az is látszik, hogy az iskolán kívüli foglalkozásokon a jobb családi háttérrel rendelkezők vesznek részt, vélhetően a fizetős tevékenységek miatt, ezért a civil szférának abban lehetne jelentősége, hogy ingyenes lehetőségeket biztosítsanak azok számára, akik ezt nem engedhetik meg maguknak.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Hegedűs, R. (2024) „A tanulási zavarral küzdő gyermekek eredményessége a tehetséggondozás és az iskolán kívüli sporttevékenység alapján”, Opus et Educatio, 11(1). https://doi.org/10.3311/ope.605

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok