Újratervezés a könyvtárosképzésben

Szerzők

  • Kiszl Péter

Absztrakt

A Kormány 2014 decemberében fogadta el a felsőfokú képzés stratégiai céljait 2030-ig rögzítő, „Fokozatváltás a felsőoktatásban” című fejlesztési koncepciót, melynek első lépéseként 2015 júniusára befejeződött a szakstruktúra átalakítása. A Magyar Képesítési Keretrendszer (MKKR) bevezetése nyomán az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) irányításával, a Magyar Rektori Konferencia (MRK) közreműködésével 2015 júliusában elkezdődtek a képzési és kimeneti követelmények (KKK) felülvizsgálati folyamatai. A 2015 márciusában, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán (ELTE BTK) megalakult Könyvtár- és Információtudományi Képzések Kollégiuma (KIKK) tagjaiból álló munkabizottságban folyó, az informatikus könyvtáros alapszakot és a könyvtártudomány mesterszakot érintő szakmai egyeztetésekről, a képzés jövőbeli kereteit meghatározó KKK-k kialakítását befolyásoló kritériumokról, illetve a megoldásra váró további feladatokról szólunk tanulmányunkban.

Kulcsszavak:

könyvtáros, felsőoktatás, együttműködés

Megjelent

2016-12-19

Hogyan kell idézni

Kiszl, P. „Újratervezés a könyvtárosképzésben”, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 62(11-12), o. 399–414, 2015.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek