A könyvtárhasználók igényeire szabott szolgáltatásfejlesztés az Egyetemi Könyvtárban
Absztrakt
Az Egyetemi Könyvtári Szolgálatban végzett felmérésekben több felhasználó is kérte a dokumentumkikérést megkönnyítő szolgáltatás bevezetését és ezt az igényt a napi kiszolgálás során is jelezték a könyvtárosoknak. Ehhez kapcsolódva tanulmányomban bemutatom az elektronikus dokumentumkikérés bevezetésének folyamatát a tervezéstől, az egyeztető megbeszéléseken át a tesztelésig, majd a megvalósításig. Kitérek a korábbi dokumentumkikérés gyakorlatának ismertetésére. Részletesen szólok az elektronikus kikéréshez kapcsolódó módosításokról, amelyeket az Aleph IKR-ben végeztünk el és vázolom a web-OPAC-ban történt új beállításokat, módosításokat, az űrlap mezőinek kialakítását. Kitérek a nem raktári, a külső raktári és a bármely okból nem kikérhető dokumentumok esetében beállított üzenetekre, az olvasói visszajelzésekre, végül pedig a használati adatok ismertetésével zárom a tanulmányt.