Az MTMI (STEM) készségek korai azonosítása a felsőoktatásban a lemorzsolódás csökkentése érdekében

Szerzők

  • Szilágyi Brigitta
https://doi.org/10.3311/ope.249

Absztrakt

A readySTEMgo projekt hat európai egyetem: a KU Leuven, a Hamburg University of Technology, a University of Zilina, a Birmingham University, az Aalto University és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem együttműködése, melynek elsődleges célja olyan javaslatok megfogalmazása, melyekkel a STEM tanulmányokat folytató hallgatók lemorzsolódása csökkenthető. A projekt diagnosztikai célú felmérésekkel vizsgálja a frissen felvett hallgatók készségeit, tanulási szokásait, megállapítja a veszélyben lévő hallgatók csoportját és ezek támogatására, felzárkóztatására szolgáló módszereket, eszközöket javasol. Ismertetjük a BME hat szakán 2015-ben közel 1000 fős mintán végzett felmérés kérdéseit és a felmérésből levonható tanulságokat. Hazánkban nem történt eddig hasonló felmérés, először vesz részt magyar egyetem ilyen projektben.

 

Abstract

Early recognition of STEM skills in higher education to reduce drop-out


The readySTEMgo project covers the cooperation of six European universities: KU Leuven, the Hamburg University of Technology, the University of Zilina, Birmingham University, Aalto University and the Budapest University of Technology and Economics (BME), aiming at the elaboration of proposals reducing the drop-out of STEM students. The project surveys the skills and learning habits of the new students, identifies the group of the endangered students and proposes methods and tools supporting them and their closing up. We present the questions of the survey implemented in 2015 at six programmes of the BME, on a 1000-person sample as well as the conclusions of the survey. In Hungary, there has been no similar survey so far, this is the first time that a Hungarian University is involved in such a project.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Szilágyi, B. (2018) „Az MTMI (STEM) készségek korai azonosítása a felsőoktatásban a lemorzsolódás csökkentése érdekében”, Opus et Educatio, 5(2). https://doi.org/10.3311/ope.249

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok