Special educational needs in vocational training – student experiences

Authors

  • Ágnes Bódi-Giczi
  • Katalin Turcsik
https://doi.org/10.3311/ope.562

Abstract

This article presents two interviews with students with special educational needs in vocational training. The life stories of the two students reveal elements – challenges, failures, successes – that are linked to their learning, integration and behavioural disabilities, difficulties. Their subjective viewpoints and experiences open up new perspectives for readers and provide scope for drawing conclusions that can help to tailor vocational education for students with different abilities.

Author Biographies

Ágnes Bódi-Giczi

.

Katalin Turcsik

Pedagógiai szakpszichológus, az Öveges József Technikum és Szakképző Iskola iskolapszichológusa és segítő pedagógusok munkacsoportjának vezetője, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar óraadó
oktatója, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke és a Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztály elnöke.

Citation data from Crossref and Scopus

How to Cite

Bódi-Giczi, Ágnes, Turcsik, K. (2023) “Special educational needs in vocational training – student experiences”, Opus et Educatio, 10(2). https://doi.org/10.3311/ope.562

Issue

Section

Tanulmányok