Language Integration of Adult Immigrants in the EU in the Context of Policy Measures

Szerzők

  • Antesberger Klára
    Affiliation
    Antesberger Klára PhD-hallgató az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Pedagógiai és Pszichológiai Karának Neveléstudományi Doktori Iskolájába, az Andragógia Doktori Programban. Disszertációs kutatási területe a nyelvtanulási autonómia fejlesztése bevándorlók körében.
  • Schiller Emese
    Affiliation
    Schiller Emese egyetemi adjunktusként dolgozik az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Pedagógiai és Pszichológiai Karának Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézetében. Disszertációs kutatási területe a tanulói autonómia fejlesztése, különös tekintettel az időskorú felnőttek egyedi igényeire és érdeklődésére irányult. Jelenleg az intergenerációs tanulási programok felsőoktatási intézményeken belüli potenciáljának feltárására összpontosít egy Erasmus+ együttműködési partnerségi projekt keretében, valamint mentorkoordinátorként tevékenykedik a CHARM-EU Egyetemen. Emellett, a Szervezeti és Munkahelyi Tanulás Kutatócsoport tagjaként, foglalkozik a felnőtt- és munkahelyi tanulás támogatásának lehetőségeinek feltérképezésével is. Emese számos nemzetközileg elismert publikációval és konferencia-előadással rendelkezik, amelyek a felnőttkori tanulás különböző aspektusaira fókuszálnak. Publikációi alapvetően angol nyelvűek, amelyek a Scimago Journal Ranking besorolása szerint Q2, Q1, valamint D1-es folyóiratnak számítanak.    
  • Dorner Helga
    Affiliation
    Dorner Helga (PhD Neveléstudomány) habilitált egyetemi docens, intézetigazgató, ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet   Szakterülete a felsőoktatás-pedagógia, a pedagógiai innováció, a digitalizáció és a tudásmenedzsment. 2011-2020 között a Közép-Európai Egyetem (CEU) Center for Teaching and Learning alapító oktatójaként majd vezetőjeként a doktori hallgatóknak szóló felsőoktatás-pedagógiai képzés programjáért valamint az egyetemi oktatók és pályakezdő, fiatal kutatók felsőoktatás-pedagógiai fejlesztéséért felelt. 2015-től doktori témavezető az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola Andragógia alprogramjában.   Dorner Helga az ELTE-n végzett tanárként, doktori fokozatát a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar – Neveléstudományi Doktori Iskolájában szerezte meg, majd a londoni Queen Mary University-n szerzett posztgraduális diplomát. A European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) SIG 4 “Higher Education” koordinátora (2017-2023), 2016-tól a European Distance and E-Learning Network (EDEN) igazgatótanácsának tagja, a Higher Education Pedagogies (Q2) folyóirat szerkesztője (2018-2023) és a Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation folyóirat főszerkesztője.
https://doi.org/10.3311/ope.39394

Absztrakt

The EU has had an action plan for integration and social inclusion since 2016 (European Commission, 2020), but national strategies vary between member states (Vareikyté, 2020). In line with this, the Migrant Integration Policy Index (MIPEX) (Solano and Huddleston, 2020), which measures countries' success in integrating migrants, gives countries very different scores. As knowledge of the host country's language is key to immigrant integration (OECD, 2022), this research aims to examine the relationship between language integration policies and integration success as measured by the MIPEX. In this way, the present research can provide a new perspective on successful integration by linking successful integration to host country policies related to language integration.

Kulcsszavak:

immigrants; integration; learning autonomy

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Antesberger, K., Schiller, E., Dorner, H. (2025) „Language Integration of Adult Immigrants in the EU in the Context of Policy Measures”, Opus et Educatio, 12(1). https://doi.org/10.3311/ope.39394

Folyóirat szám

Rovat

Studies