Az edit-a-thonok általi Wikipédia szerkesztés

Kompetencia- és készségfejlesztési lehetőségek a felsőoktatásban

Szerzők

  • Molnár Bence
    Affiliation

    ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet

https://doi.org/10.3311/tmt.13161

Absztrakt

Az egyetemi hallgatók által írt számos szemináriumi dolgozat és egyéb tudományos produktum jellemzően csak az egyetemi oktatóknak készülnek, azok sosem hasznosulnak az adott kurzusokon kívül, ezáltal egy „feneketlen fiókba kerülnek”. A közösségi közreműködésen alapuló számonkérés – amikor a közös projektben végzett munka egyénenként kerül értékelésre – azonban egyszerre serkentheti a hallgatói motivációt, teremtheti meg aktív bevonásukat és kapacitásaik becsatornázását különféle projektekbe. Ennek egyik lehetséges platformja az edit-a-thonokon általi közreműködés a Wikipédiához. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem hallgatói számára évenként tartott „Shakespeare-szerkesztőmaraton” példáján keresztül betekintést nyújtok az edit-a-thonok alkalmazásának kérdéskörébe és lehetőségeibe. Bemutatom a fordító- és tolmácsképzésben történő alkalmazás egyedi módozatait, valamit a téma- vagy szakspecifikus edit-a-thonokat.

Kulcsszavak:

képességfejlesztés, egyetemi hallgató, enciklopédia, hálózati dokumentum, szövegszerkesztés, közösségi oktatás, tudományos tájékoztatás

Megjelent

2022-05-20

Hogyan kell idézni

Molnár, B. „Az edit-a-thonok általi Wikipédia szerkesztés: Kompetencia- és készségfejlesztési lehetőségek a felsőoktatásban”, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 69(5), o. 204–218, 2022. https://doi.org/10.3311/tmt.13161

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek