Diplomatezauruszok hibái és tanulságai
Absztrakt
Néhány diplomamunkaként készült tezauruszt elemeztünk. Rávilágítunk azokra a jellegzetes kezdeti hibákra, melyek az egyébként átlagon felül motivált szerzők műveit jellemzik. Rajtuk keresztül némi képet kaphatunk a könyvtári szakma tezauruszokkal kapcsolatos tájékozottságáról is. A diplomamunkákban olykor mellőzik a magyar szabványokat, prob-lémák tapasztalhatók a fogalmi és a nyelvi szint megkülönböztetésében és a generikus reláció kezelésében. Mindez nem független a katalogizálás- és osztályozáselmélet hazai színvonalától. A tezauruszok oktatása elválaszthatatlan a MARC21 és a vele összhangban levő HUNMARC besorolási adatcsere-formátum oktatásától.
Kulcsszavak:
-Megjelent
2008-11-14
Hogyan kell idézni
Ungváry, R. „Diplomatezauruszok hibái és tanulságai”, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 56(5), o. 211–228, 2009.
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek