Az SNI és BTMN tanulók integrált oktatása a szakképzésben – egy intézményi gyakorlat bemutatása

Szerzők

  • Barkó Andrea
  • Tóth Ágnes
https://doi.org/10.3311/ope.564

Absztrakt

A szakképzésben integráltan oktatott tanulók között egyre nő a sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók száma, ami folyamatos kihívás elé állítja a közismereti, szakmai és gyakorlati oktatókat. Cikkünkben azokat a bevált jó gyakorlatokat kívánjuk bemutatni, amelyeket sikeresen alkalmazunk a Kecskeméti SZC Kandó Kálmán Technikumban az SNI és a BTMN tanulók oktatása során. Továbbá célunk, hogy rávilágítsunk azokra a problémákra, nehézségekre, amelyeket a kiemelt figyelmet igénylő tanulók szakmai oktatása során tapasztalunk.

Szerző életrajzok

Barkó Andrea

2006 óta dolgozom a Kecskeméti SZC Kandó Kálmán Technikumban. Jelenleg munkavállalói ismeretek tantárgyat tanítok, valamint fejlesztőpedagógusi feladatokat látok el. Ezeken kívül az iskola és a centrum pályaorientációs, pályaszocializációs tevékenységében veszek részt.

Tóth Ágnes

1998 óta dolgozom a Kecskeméti SZC Kandó Kálmán Technikumban. A kezdetekben földrajzot és testnevelést oktattam. Az ebben az iskolában eltöltött évek alatt általános- majd szakmai igazgató helyettes lettem. Kollégáimmal folyamatosan próbálunk megújulni, hogy minél magasabb szakmai tudáshoz segítsük hozzá a különleges bánásmódot igénylő tanulóinkat.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Barkó, A., Tóth, Ágnes (2023) „Az SNI és BTMN tanulók integrált oktatása a szakképzésben – egy intézményi gyakorlat bemutatása”, Opus et Educatio, 10(2). https://doi.org/10.3311/ope.564

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok