A középiskolások körében végzett kulturális intelligencia (CQ) felmérés bemutatása

Szerzők

https://doi.org/10.3311/ope.599

Absztrakt

Tanulmányunkban a középiskolások kulturális intelligenciáját (CQ) vizsgáltuk, aminek ismerete és tudatos használata a globalizált, a sokszínű, de súrlódásokkal teli környezet kihívásaira lehet egyik eszköz. A vállalati szféra már egy ideje felismerte ennek fontosságát, versenyképes funkcióját és előnyeit, viszont az oktatásban, különösen a középiskolákban még nem jelent meg kiemelt tényezőként. Tanulmányunk célja ezért nem más, mint bemutatni ezt az új kulcskompetenciát. Felmérésünkhöz validált, önkitöltős kérdőívet használtunk, az adatgyűjtés pedig online formában történt. Statisztikai módszerek segítségével kimutattuk, hogy a multikulturális tapasztalat által emelkedik leginkább a CQ-érték, ugyanakkor szignifikáns különbség tapasztalható a kitöltő középiskolások között nemek, iskolatípusok és nyelvismeretük szerint is.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Garamvölgyi, J., Rudnák, I. (2024) „A középiskolások körében végzett kulturális intelligencia (CQ) felmérés bemutatása”, Opus et Educatio, 11(1). https://doi.org/10.3311/ope.599

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok