Továbbképzés a közigazgatásban. Az e-learning alapú közszolgálati továbbképzési programok minőségi elemzése

Szerzők

  • Szalai András
https://doi.org/10.3311/ope.628

Absztrakt

A magyar állam hatékony működése és a társadalmi elégedettség érdekében alapvető fontosságú, hogy felkészült tisztviselők dolgozzanak a közigazgatásban. Ehhez megfelelő továbbképzési rendszerre van szükség, így elemi jelentősége van annak, hogy a továbbképzési programok megfelelő minőségben álljanak rendelkezésre a tanulók számára. Mivel Magyarországon kötelező a tisztviselők számára részt venni a közigazgatási (közszolgálati) továbbképzésben, ezért számukra is fontos, hogy milyen minőségű programokkal találkoznak a tanulás során. A tisztviselők, mint továbbképzési célcsoport számára a kötelező képzés a mindennapi hivatali munkavégzés és magánélet mellett nagy terhet jelent. Egyáltalán nem lényegtelen ezért mind az állam, mint szolgálatadó (munkáltató), mind pedig a tisztviselő, mint közszolgálati dolgozó számára, hogy milyen minőségű a továbbképzési rendszer. A továbbképzési programok minőségéről még nem készült átfogó kutatás, a tanulmány megírásával arra vállalkozom, hogy bemutassam ezt a speciális felnőttképzési területet. A közigazgatási továbbképzésben ugyan nem elhanyagolható mértékben van jelenléti képzés is, de a programok döntő részét az e-learning programok teszik ki. Jelen tanulmányban célom, hogy megvizsgáljam, milyen főbb minőségi jellemzőkkel bírnak a sok tízezer tisztviselő által elvégzett e-learning alapú közszolgálati továbbképzési programok.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Szalai, A. (2024) „Továbbképzés a közigazgatásban. Az e-learning alapú közszolgálati továbbképzési programok minőségi elemzése”, Opus et Educatio, 11(3). https://doi.org/10.3311/ope.628

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok