Az informatikus hallgatók és a junior informatikus munkavállalók szociális kompetenciái - A kódolás mellett rejtőző szociális készségek

Szerzők

  • Ribni Ferenc
https://doi.org/10.3311/ope.589

Absztrakt

Az informatikai szakirányú oktatási programok a felsőoktatási intézmények döntő többségében a technikai készségeken, illetve a szaktudáson alapszik, viszont az egyre dinamikusabb munkakörnyezet megköveteli az informatikusok fejlett kommunikációs, együttműködési és szociális készségeit:
közismerten a soft skilleket. A később szakemberré váló informatikus hallgatók számára elengedhetetlen, hogy ne csak technikai szempontokat sajátítsanak el, hanem a szociális készségeik, ebből fakadóan a kommunikációs készségeik terén is rendelkezzenek magas szintű kompetenciával.
Kutatásunkba az informatikus hallgatók és (fiatal) informatikus munkavállalók tartoztak. A hallgatók különböző képzési szinteken tanultak, beleértve az alapképzést és a mesterképzést. A kutatás célja az volt, hogy összehasonlítjuk a szociális kompetenciáik közti különbséget, valamint a telefonos képernyőidőt, illetve e kettő közti összefüggést.

Információk a szerzőről

Ribni Ferenc

Komáromban a Selye János Egyetemen tanul, Alkalmazott informatika és Kiegészítő pedagógusképzés szakokon.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Ribni, F. (2023) „Az informatikus hallgatók és a junior informatikus munkavállalók szociális kompetenciái - A kódolás mellett rejtőző szociális készségek”, Opus et Educatio, 10(4). https://doi.org/10.3311/ope.589

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok