A compliance szemlélet oktatásának lehetőségei

Szerzők

  • Törcsváry István
    Affiliation
    Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Törcsváry István, a BME GTK PhD hallgatója, okleveles közgazdász, okleveles közgazdásztanár, integritás szakértő. 25 éves szakmai gyakorlattal a versenyszférában jelenleg compliance és integritás szakértő egy hazai nagyvállalatnál. Kutatási területe a compliance kihívásai a XXI. században, a vezetés hatása a megfelelés-tudatos szervezeti kultúrák kialakításában, valamint az integritási potenciál mérésének lehetőségei.
https://doi.org/10.3311/ope.39632

Absztrakt

A cikk felhívja a figyelmet a hazai felsőoktatás egy problémájára, amely a megfelelési ismeretek felsőoktatási képzési kínálatában való alulreprezentáltsága és a valós munkaerő-piaci igények közötti szakadékból adódik. A cikk bemutatja azokat a főbb tényezőket, amelyek az elmúlt években a compliance növekvő befolyását alakították. Ismertetjük a megváltozott társadalmi igényeket és az ezekre reagáló szabályozási változásokat is, amelyek tovább növelik a megfelelés jelentőségét az üzleti és non-business életben. Javaslatokat teszünk a hazai felsőoktatás vezetőinek, döntéshozóinak a tantervfejlesztés elősegítése érdekében, amelyek során azzal érvelünk, hogy a hallgatók számára csak akkor lehet piacképes tudást szerezni, ha a jelenlegi képzési kínálat követni tudja a változásokat. Képet adunk a hazai és nemzetközi szabályozás változásáról, melynek célja az átláthatóság, valamint csalás- és korrupciómegelőzés hatékonyságának biztosítása. Rámutatunk azokra az előnyökre is, amelyek a tananyag megfelelési szempontokkal történő kiegészítésével érhetők el a hazai felsőoktatásban, és amelyek által növelhető egy hazai felsőoktatási intézmény értékteremtő képessége.

Citation data from Crossref and Scopus

Hogyan kell idézni

Törcsváry, I. (2024) „ A compliance szemlélet oktatásának lehetőségei”, Opus et Educatio, 11(4). https://doi.org/10.3311/ope.39632

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok