Generatív mesterséges intelligencia oktatásának lehetősége középiskolákban

Authors

  • Máté Szalay-Bekő
https://doi.org/10.3311/ope.600

Abstract

A generatív mesterséges intelligenciára épülő szolgáltatások egyre szélesebb körben és egyre nagyobb területen terjednek el. Valószínű, hogy ezen eszközök használata beépül a mindennapokba, részét képezve a digitális kultúránknak. Ez a trend előrevetíti annak a szükségességét, hogy a középiskolás korú diákok intézményes oktatás keretei között is foglalkozzanak a generatív mesterséges intelligenciával. Értsék meg alapelveit, ismerjék meg limitációit és a felhasználáshoz kötődő etikai kérdéseket annak érdekében, hogy biztonságosan és hatékonyan tudják hasznosítani, értelmezni és értékelni a gépek által generált digitális tartalmakat. A jelen tanulmány célja, hogy felvesse ennek az új tananyag elemnek az oktatási rendszerbe való integrálását.

Author Biography

Máté Szalay-Bekő

Műszaki informatikus diploma után bioinformatikából doktorált. Kutatásait a Semmelweis Egyetemen és a Szegedi Tudományegyetemen végezte, majd az angliai Earlham Institute munkatársaként folytatta. A tudományos munka mellett az elmúlt 15 évben programozóként és csoportvezetőként dolgozott számos magyar és külföldi informatikai cégnél. Fő szakterülete az elosztott programozás és a Big Data technológiák. Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mérnöktanár képzésén vesz részt.

Citation data from Crossref and Scopus

How to Cite

Szalay-Bekő, M. (2024) “Generatív mesterséges intelligencia oktatásának lehetősége középiskolákban”, Opus et Educatio, 11(1). https://doi.org/10.3311/ope.600

Issue

Section

Tanulmányok