Egy működő modell: a dél-koreai munka-tanulás duális rendszere

Authors

  • Tibor Bors Borbely Pecze
    Affiliation
    ZSKE
https://doi.org/10.3311/ope.233

Abstract

A Korea XX. századi története rendkívül véresen kezdődött. Az 1953-as koreai háborút követően azonban – nagyhatalmi érdekektől is vezérelve- a világgazdaság egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. Az 1997-es ázsiai gazdasági válság érzékenyen érintette a fejlett, de kevéssé diverzifikált gazdaságot. A válság eredményeként részben újrafogalmazták a munka-tanulás koreai duális rendszerét és ennek keretében a karrier tanácsadás, pályaorientáció szerepét is. Ezt követően egy évtized alatt működő képességpolitikát alakítottak ki.


***


The 20th century’s history of Korea started with several bloody episodes. After the 1953 Korean War – also influenced by the interests of superpowers – it has become one of the key players of the global economy. The 1997 Asian Economic Crisis had a significant negative impact on the Korean economy and labour market which led to the rearrangement of the Korean Work-Learning Dual System. As a result the country built up a workable skills policy including a functional national career education and guidance sub-policy.

 

Author Biography

Tibor Bors Borbely Pecze, ZSKE

15 évnyi tapasztalattal rendelkezik az állami munkaügyi szervezetek működtetésében, foglalkoztatáspolitikában és 2004 óta vesz részt óraadóként a magyar felsőoktatásban. Nemzetközileg is aktív pályaorientációs szakértő. A Szakképzési és Oktatási Tanácsadók Pályaorientációs Világszervezetének (IAEVG) elnökségi tagja, a Karrier Tanácsadás és Közpolitikai Értékelés Nemzetközi Központ elnökségi tagja (ICCDPP), a Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztályának elnöke. Az Életpálya-tanácsadás magyar nyelvű pályaorientációs szaklap alapító főszerkesztője (2009-2012), 2013-2015 között az Európai Pályaorientációs Szakpolitikai Hálózat (ELGPN) stratégiai tanácsadója. Mintegy 120 szakcikk szerzője

Citation data from Crossref and Scopus

How to Cite

Borbely Pecze, T. B. (2018) “Egy működő modell: a dél-koreai munka-tanulás duális rendszere”, Opus et Educatio, 5(1). https://doi.org/10.3311/ope.233

Issue

Section

Tanulmányok